Relax jap

Thursday, December 9, 2010

H.A.P.P.Y B.U.R.F.D.A.Y>>>>>>>>>A.P.I.Q

masa ngandungkan budak nie, alhamdulillah takder complication teruk2....cuma yang tak tahan tu, aku mabuk teramat sangat sampai 6 bulan.....

masa ngandung dia gak aku kena warded sebab dehydrated.....

n masa ngandung dia ni yang best nyer, aku turun berat badan sampai almost 10kg......

sangat best...kerana ngandung dia, perut jer naik.....yang lain selim melim ko!!!

syiok masa bawak dia nieh, walaupun aku mabuk takleh nak bau itu ini, tapi aku sangat cargas.....

sampai dekat bersalin pun, masih berjalan kaki pegi xpo MAHA.....

setiap hari waktu lunch aku akan g ukur jalan tar / klcc tuk pegi shopping......

kalau pun takder geng yang nak teman, aku g jugak walaupun sorang2....

banyak benda yang aku tak lalu nak makan masa awal ngandungkan dia.....

nasi? jauh skali.....lauk2? pun tak berkenan.....mcd? ok, boleh lagik blasah.....dan yang paling aku takleh lupa, peberet makanan aku masa tu adalah TELOR.....tak tau la pesal, setiap hari pun paling koman mesti ader lauk telor tuh.....selalu nyer, aku boleh terima kuey teow goreng ngan telor mata kerbau jer......


melawa? mmg pun.....masa ngandung ni, mmg sangat suker melawa....

memula hingatkan anak pompuan kan......tapi, lepas first doc scan nampak peluru.....maknanya boboy la kan....baru tau....

9 Dec 2006.......




lahirlah budak hensem nie.....

tempatnya adalah di Hospital Kuala Lumpur.....waktunya pula adalah pukul 10.05 malam.....dengan berat 3.4kg......


lahirnya mmg cukup bulan.....tapi, pada awal kelahiran dia, doctor suspek yang budak kecik ni ada masalah jantung berlubang......sebabnya, selepas dilahirkan. doctor dengar ada bunyi di denyutan jantung dia.....makanya budak kecik ni pun di masukkan ke NICU selepas je lahir....


hampir 10 hari duk kat wad sebab masalah jantung n jaundice, baru la kitorang leh balik ke kg.....sampai kg, kena tahan wad lagik....sebab dia ade prolong jaundice......


cukup sebulan pegi HKL lagi, follow up masalah jantung dia.....masa tuh doc kata, mmg jantung nyer masih ada bunyi dan diorang set kan appoinment untuk buat ecg n ultrasound.....n appoinment nyer adalah masa budak hensem ni berusia 3 bulan....







siang malam berdoa supaya dia penyakit itu segera pergi, akhirnya appoinment kami kali itu, mendapat citer gembira.....budak hensem ni disahkan doctor SIHAT......Alhamdulillah.....


sejak lahir sampai sekarang, budak hensem ni duk kat melaka ngan nenek nyer.....


bukan sebab we olls malas jaga....tapi keadaan skang ni tak ngizinkan....












pernah la dulu bawak diorang stay kl almost setahun lebih, pastu nenek ajak skolah kat kg....teruslah sampai skang dia kat sana...


dah besar dia sekarang.....terasa cepat betul masa tu berlalu tinggalkan kita.....


harini, 9 Dec 2010, makanya genapla usia budak hensem ni 4 tahun......




dah lahir nyer pun ujung tahun kan......lambat la bertambah umo tuh.....


tahun depan, budak hensem ni akan masuk pra-skolah......


cepat betul masa berlalu....


rasa macam baru jer bersalinkan dia....huhuhuhuh.....


how i miss that moment.....


"Apiq, dah besar nanti jangan lupa solat.....jaga ayah.....jaga adik2.....blajar rajin2....bila besar leh ader perniagaan sendiri...jadi orang berjaya.....jadi orang yang pemurah.....mama ngan ayah sayang apiq tau!!!"



No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...